آغاز استفاده از تکنولوژی خط دروازه در لیگ برتر انگلیس

آغاز استفاده از تکنولوژی خط دروازه در لیگ برتر انگلیس

استفاده از تکنولوژی خط دروازه در لیگ برتر رسما آغاز شد. در جریان بازی آرسنال مقابل استون ویلا که با باخت 1-3 توپچی ها در امیریتس همراه بود، شاهد استفاده از تکنولوژی خط دروازه بودیم.

گل اول این بازی را اولیور ژیرود برای آرسنالی ها به ثمر رساند و دو گل از بنه ته که و گل دقیقه 85 لونا سه امتیاز بازی را به حساب استون ویلا واریز کرد

علاوه بر بهره گیری از تکنولوژی خط دروازه، از سیستم تشخیص گل «چشم عقاب» نیز که برای اولین بار درفوتبال انگلیس در بازی کامیونیتی شیلد از آن بهره برداری شده بود نیز استفاده شد.

تصاویر آهسته تلویزیونی نشان دهنده آن بود که بابهره گیری از این تکنولوژی به آنتونی تیلور، داور مسابقه عبور توپ از خط دروازه ها خبر داده می شد.

ریچارد اسکودامور، مدیر اجرایی رقابتهای لیگ برتر براین باور است که استفاده از این تکنولوژی ها به بهبود رقابت های لیگ برتر کمکی اساسی خواهد نمود. او یادآوری کرد که در فصل گذشته با بهره گیری از این سیستم می شد در 31 مورد تصمیم درستی گرفته شود.

اسکوداموردر صحبت هایی دراین باره گفت:« مهمترین چیز در دنیای فوتبال گل است که آیا به ثمر رسیده و یا نه. گل سوژه اصلی بازی است و به همین خاطر هم مهم است. چرا که الان باید از تکنولوژی بهره گرفت و منابع بهره گیری از آن نیز در دسترس است و از همین رو ما موفق به معرفی این سیستم شدیم . من از دقت 100% این تکنولوژی مطمئنم. این تکنولوژی سریع است و این خیلی مهم است. تصمیمات بایددر همان لحظه اتخاذ شوند..در کمتر از یک ثانیه.»

لیگ برتر انگلیس اولین لیگ در دنیاست که این سیستم را مورد استفاده قرارداده . بعد از نادیده گرفتن شدن گل هوفنهایم مقابل نورنبرگ در هفته گذشته که باعث شد تا بازی این دو تیم با تساوی 2-2 به پایان رسیده و جنجالهای فراوانی را نیز در پی داشت، فرانس بکن باوئر، از مسئولان لیگ فوتبال آلمان درخواست کرده تا با استفاده از این تکنولوژی موافقت کنند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : دو شنبه 28 مرداد 1392برچسب:, | 1:26 | نویسنده : mahdi |
  • پول فا
  • ریاح